FANDOM

-Od pracy przy tych wagonach będziesz smrodliwym parowozem, zupełnie nieużytecznym! | Diesel

ThomasandtheRubbishTrain22
Tomek i Pociąg ze Śmieciami

Tomek i Pociąg ze Śmieciami (ang. Thomas and the Rubbish Train) - jest siódmym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Tomek jedzie do portu gdzie gruby zawiadowca każe mu pomóc Węchowi zabrać wagony pełne śmieci na wysypisko. Tomek cieszy się, że będzie mógł pomóc przyjacielowi. Nagle zjawia się Diesel, który mówi mu, że od pracy przy wagonach ze śmieciami będzie cały śmierdział. Niebieska lokomotywa nie zwraca jednak na niego uwagi i wraz z Węchem rusza w stronę wysypiska. Tomek i Węch zatrzymują się na stacji Maron. Tomek zauważa stojącą na peronie księżną Boxfordu. Kobieta mówi lokomotywie, że wybiera się na spotkanie z żoną zawiadowcy, ale Szymek nie może jej podwieżć. Tomek obiecuje, że jak tylko skończy swoją pracę to ją zawiezie na miejsce. Gdy księżna odchodzi, Tomek przypomina sobie słowa Diesla. Uświadamia sobie, że jak będzie śmierdział to księżna nie będzie chciała z nim jechać na spotkanie z żoną zawiadowcy. Po chwili dwie lokomotywy ruszają w dalszą drogę. 

Tomek i Węch dojeżdżają do rozjazdu. Tomek uświadamia sobie, że im krócej będzie przebywał przy wagonach ze śmieciami, tym mniej będzie śmierdział. Tomek postanawia po cichu pojechać innym torem. Węch wyrusza w dalszą drogę nie wiedząc, że Tomek już za nim nie jedzie. Na następnym rozjeżdzie Tomek jak gdyby nigdy nic dołącza do Węcha i dwie lokomotywy jadą dalej. Wkrótce obok nich przejeżdża Gabryś. Śmieje się z pracy, którą musi wykonać Tomek. Na następnym rozjeżdzie, Tomek znowu jedzie inną trasą i po pewnym czasie znowu dołącza do Węcha. Wkróce dwie lokomotywy mija Emilka. Mówi Tomkowi to samo co Gabryś. Na następnym rozjeżdzie Tomek robi to samo co wcześniej i znowu zostawiając nieświadomego Węcha, jedzie inną trasą. 

Tymczasem Księżna czeka na Tomka na stacji Wellsworth. Tomek chcąc znowu dyskretnie dołączyć do pociag ze śmieciami, nie zauważa zmęczonego Węcha i uderza w jego wagony. Wagony się wykolejają, śmieci rozsypują się po torach, a ich okropny zapach unosi się w powietrze. Księżna jest zaskoczona i pyta się Tomka czy jest cały. Tomek opowiada jej o tym co zrobił i postanawia wszystko naprawić. Prosi Węcha by ten zabrał księżną na spotkanie z żoną zawiadowcy, a on sam jedzie w tym czasie po Kamusia. Węch czuje się zaszczycony na myśll, że będzie wiózł tak ważnego pasażera.

Kamuś szybko sprząta bałagan i umieszcza śmieci w wagonach. Tomek zawozi wagony na wysypisko i spotyka Diesla. Spalinowóz znowu nazywa go śmierdzącą lokomotywą, ale ten się tym nie przejmuje. Mówi mu, że może i jest śmierdzący, ale za to bardzo użyteczny. Na przejeżdża Tomek spotyka Węcha, księżną i żonę zawiadowcy. Księżna wiwatuje na cześć naprawdę użytecznych lokomotyw.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Księżna nie powinna podróżować w kabinie Węcha.
  • Wagony służbowe powinnyzostać dołączone do pociągów Tomka, Henia i Węcha.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Staś ma na imie Staszek, a Pani Szyneczka ma na imię Pani Hatt.

Galeria