FANDOM

Polandxenglish

ThomasandVictoria
Tomek i Victoria

Tomek i Victoria - to czterdziesta pierwsza książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Zatłoczony Wagon

Bercia jest chora i robotnicy jadący do pracy w kamieniołomie podróżują w Hanii. Wagon ma bardzo mało miejsc dlatego niektórzy robotnicy podróżują na zewnętrznych częściach pojazdu. Policjant to zauważa i wzywa inspektora. Ten przychodzi do kierownika kamieniołomu i mówi mu, że nowa ustawa zabrania podróżowania na zewnętrznych częściach wagonu. Kierownik i zawiadowca nie wiedzą jak rozwiązać ten problem. Na szczęście Tomek zauważa stojący w jednym z ogrodów stary wagon. Wpada na pomysł by go odnowić i mówi o tym zawiadowcy.

Wspomnienia

Edek przyjeżdża do warsztatu i zauważa, że jest w nim odnawiany stary wagon. Edek od razu rozpoznaje w nim Victorię, czyli swoją dawną przyjaciółkę. Victoria zaczyna wspominać o tym jak kiedyś pracowała z Heleną oraz Albertem, który zaczął zwracać uwagę na jej ostrzeżenia dopiero po grożnym wypadku.

Węgorz

Nadchodzi lato i Dorotka często widzi pełzające w pobliżu torów węże i inne gady oraz płazy. Przyznaje się, że boi się tych zwierząt w wyniku czego Piotruś się z niej śmieje. Pewnego dnia Dorotka zatrzymuje się na stacji, a z jej wagonów robotnicy wyjmują kilka skrzyń, w których znajdują się żywe węgorze. Nagle jedna ze skrzyń wypada z rąk robotnika i rozbija się na peronie. Wyskakuje z niej kilka węgorzy i ku przerażeniu Dorotki spadają one na tory. Robotnicy szybko je zabierają, a Dortoka tak się przestrasza, że niszczy swój bezpiecznik i nie może dalej jechać. Tomek zabiera jej pasażerów, a Piotruś i Tobik zaczynają z niej żartować.

Nowy Wagon Tobika

Victoria zostaje odnowiona, a Edek zabiera ją na stację Knapford. Wkrótce Edek dowiaduje się, że Tymcio, który pomaga w budowie nowej stodoły ma problem. Postanawia pomóc przyjacielowi. Tymczasem Victoria zostaje wagonem pasażerskim Tobika i od tej chwili wraz z Hanią wozi robotników do kamieniołomu.

Postacie

Ciekawostki

  • Tomek nie jest głównym bohaterem książki mimo, że jej tytuł sugeruje, że nim jest.
  • Na ostatniej ilustracji opowiadania "Zatłoczony Wagon" Hania ma twarz.

Galeria

Zatłoczony Wagon

Wspomnienia

Węgorz

Nowy Wagon Tobika

Okładki