FANDOM

Polandxenglish

ThomasandtheGreatRailwayShow
Tomek i Wielki Pokaz Kolejowy

Tomek i Wielki Pokaz Kolejowy - to trzydziesta piąta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Wycieczka do Muzeum

Gabryś, Henio i Kuba są źli gdy okazuje się, że Tomek został wybrany by reprezentować kolej grubego zawiadowcy na pokazie kolejowym w Jorku. Gdy Tomek wyrusza w drogę, zjeżdża na bocznicę, uderza w zderzaki i wykoleja się uszkadzając swój przód. Jednak mimo wszystko postanawia uczestniczyć w pokazie.

Mandat

Tomka do Jorku ma zabrać ciężarówka. Tomek czuje się upokorzony, ale wkrótce staje się zadowolony widząc świat z innej perspektywy. Kierowca ciężarówki nie zna jednak drogi do muzeum kolejowego i zatrzymuje pojazd w niewłaściwym miejscu. Nadzorca ruchu wlepia mu mandat.

Kłopoty na Torach

Uszkodzony przód Tomka zostaje naprawiony w warsztacie należącym do muzeum kolejowego. Tomek zaprzyjażnia się tam z miłą lokomotywą o nazwie Green Arrow. Następnego dnia Tomek uczestniczy w pokazie. Nagle zauważa leżący na torach bagaż. Chcąc uniknąć zderzenia gwałtownie hamuje i wypuszcza parę strasząc małe dziecko. Matka chłopca skarży się na Tomka kierownikowi pokazu.

Tomek i Wycieczka nad Morze

Green Arrow ma ciągnąć specjalny pociąg pasażerski na wycieczkę nad morze. Pasażerów jest tak dużo, że kierownik postanawia wysłać w trasę drugi pociąg ciagnięty przez Tomka. Póżniej Tomek zauważa, że na tory osunęła się lawina ziemi. Głośno gwiżdżąc ratuje Green Arrow przed wykolejeniem. Gdy zawiadowca odwiedza Tomka na pokazie, kierownik pokazu w jego obecności dziękuje Tomkowi za pomoc.

Postacie

Ciekawostki

  • Ilustrator książki, czyli Clive Spong popełnił straszny błąd. Złamał zasadę Wilberta Awdry, która mówiła, że twarze mają tylko lokomotywy z wyspy Sodor.

Niejasności

  • W opowiadaniu "Wycieczka do Muzeum" pisze, że padał deszcz, ale na ilustracjach tego nie widać.

Galeria

Wycieczka do Muzeum

Mandat

Kłopoty na Torach

Tomek i Wycieczka nad Morze

Okładki