FANDOM

-Ale kto mnie zastąpi? | Marta

DenandDart47
Trach i Ciach
Trach i Ciach (ang. Den and Dart) - jest ósmym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

W kamieniołomie trwa pracowity dzień. Marta przetacza nieznośne wagony, które jak zwykle narzekają. Tomek przywozi kolejne wagony. Nagle dochodzi do małego wypadku, w wyniku którego lakier Marty zostaje uszkodzony przez spadające kamienie. Tomek musi zabrać ją do warsztatu. Marta martwi się kto ją zastąpi w kamieniołomie.

Trach i Ciach pracują razem w maszynowni, gdy zjawiają się Tomek i Marta. Dwa spalinowozy zapewniają Martę, że szybko ją naprawią. Wtedy zjawia się zawiadowca, który przypomina wszystkim, że w kamieniołomie potrzebna jest jakaś lokomotywa za Martę. Wybiera do tego zadania Tracha, który boi się pracować bez Ciacha. Prosi zawiadowcę aby pozwolił Ciachowi pracować razem z nim, ale ten się nie zgadza, gdyż jeden z nich musi zostać aby naprawić Martę. Gdy Trach odjeżdża, Marta ostrzega go przed nieznośnymi wagonami.

Gdy Trach przyjeżdża do kamieniołomu, zauważa panujący tam bałagan. Okazuje się, że kilka wagonów się wykoleiło, a kamienie i gruz są wszędzie. Trach chce zacząć pracę, ale nie wie, że jeden z wagonów ma zablokowane koła. Dochodzi do wypadku i kolejne wagony się wykolejają. Powstaje jeszcze większy bałagan. Tobik wszystko widzi. Zaczyna mu być żal Tracha.

Tymczasem w maszynowni Ciach źle znosi nieobecność Tracha. Marta mówi mu, że im szybciej ją naprawi tym szybciej wróci do pracy, a on będzie mógł znów pracować z przyjacielem. W kamieniołomie Tobik i Hania mówią Trachowi, że musi pokazać wagonom kto tu rządzi, tak samo jak robi to Marta. Pomimo wielu kłopotów spalinowozowi udaje się posprzątać bałagan.

Wieczorem Marta w końcu zostaje naprawiona i wraca do kamieniołomu. Jest mile zaskoczona gdy widzi panujący tam porządek. Gdy Trach wraca do maszynowni, Tobik i Marta gratulują mu dobrej pracy. Na miejscu Trach opowiada przyjacielowi o swojej pracy w kamieniołomie. Cieszy się, że znów go widzi.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • To jest pierwszy odcinek, który został wyreżyserowany przez kobietę.
  • Akcja tego odcinka toczy się w trakcie wydarzeń z odcinków Sylwek na Statku i Kto jest Najlepszy?.

Niejasności

  • Gdy Trach przybywa do kamieniołomu, robotnikowi brakuje lewej ręki.

Galeria