FANDOM

MistyIslandRescue477

Tunel na Wyspę Mgieł

Tunel na Wyspę Mgieł (ang.Misty Island Tunnel) - jest długim, podwodnym tunelem kolejowym, który łączy Wyspę Sodor z Wyspą Mgieł.

Podczas budowy centrum ratowniczego, Pan Szyneczka postanowił założyć swoje nowe biuro wewnątrz starego tunelu. Węch powiedział mu, że to zły pomysł, gdyż tunel ten prowadzi na Wyspę Mgieł. Gdy Tomek zaginął, Piotruś wraz z Węchem wjechał do tunelu by go odszukać. Dwie lokomotywy szybko go znalazły i pomogły mu oraz trzem innym lokomotywom uwięzionym w tunelu z niego wyjechać. Tunel został odnowiony tuż po wybudowaniu centrum ratowniczego i został wraz z nim uroczyście otwarty. Przejazd przez tunel jest dla lokomotyw najszybszym sposobem na podróżowanie pomiędzy dwoma wyspami.

W serii siedemnastej wejście do tunelu od strony wyspy Sodor jest zablokowane deskami. Nie wiadomo co się stało z wyspą mgieł i pracującymi na niej lokomotywami.

Ciekawostki

  • Wejście do tunelu na Wyspie Sodor znajduje się w pobliżu centrum ratowniczego.
  • Węch jako jedyna lokomotywa wiedział o istnieniu tunelu, gdyż przewoził przez niego wagony pełne śmieci.

Galeria