FANDOM

TimothyandtheRainbowTruck16
Tymek i Tęczowy Wagon
Tymek i Tęczowy Wagon (ang. Timothy and the Rainbow Truck) - jest dwudziestym drugim odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Wiluś i Benio uwielbiają dokuczać Tymkowi. Pewnego dnia mówią mu, że musi dla nich znaleźć pewien zaginiony wagon. Podpowiadają mu, że jest on w kolorach tęczy i jest potrzebny do wykonania ważnego zadania. Mówią mu też, że wagon jest niespodzianką, więc nie należy nic mówić zawiadowcy. Tymek chcąc pomóc przyjaciołom, wyrusza na poszukiwania tego niezwykłego wagonu. Nie zdaje sobie sprawy z tego, że właśnie wpadł w kolejną intrygę psotnych bliźniaków.

Tymek spotyka Tomka i mówi mu, że szuka wagonu w kolorze tęczy. Tomek twierdzi, że na całej wyspie nie ma takiego wagonu, ale Tymek jest zdeterminowany do tego aby go odszukać. W porcie Tymek znajduje wagony w różnych kolorach, ale nie ma takiego, który jest pomalowany w barwy tęczy. Tymek przejeżdża obok zoo i zauważa kolorowe papugi. Następnie przejeżdża obok letniej posiadłości i zauważa księżną Boxfordu, która nosi kolorową sukienkę. Jeszcze później zauważa dzieci puszczające kolorowe latawce. Nigdzie jednak nie zauważa kolorowego wagonu. 

Tymek przyjeżdża na bocznicę. Zauważa go zawiadowca, który jest zdziwiony, że ten nie pracuje w fabryce porcelany. Tymek nie wie co mu powiedzieć, dlatego szybko odjeżdża, zostajawiają zaskoczonego Pana Szyneczkę. Tymek nadal nie znajduje tęczowego wagonu. Postanawia poszukać ostatni raz w porcie. Mówi Karolkowi, że szuka wagonu w kolorach tęczy. Ich rozmowę słyszy Sylwek, który mówi Tymkowi, że wie gdzie taki wagon się znajduje. 

Sylwek pokazuje Tymkowi stary wagon ze śmieciami, który jest ubrudzony różnymi kolorami. Tymek nie jest pewny czy wagon ze śmieciami może być wagonem, o którym mówili mu Wiluś i Benio. W pewnym momencie uświadamia sobie jednak, że to może być tęczowy wagon, gdyż bliźniacy często robią sobie z niego żarty. Tymek zawosi tęczowy wagon do fabryki porcelany. 

Wiluś i Benio pracują w fabryce. Nagle czują okropny zapach. Zauważają Tymka ciągnącego kolorowy wagon pełny śmieci. Bliźniacy przyznają się, że tylko żartowali i, że tęczowy wagon nie istnieje. Wtedy w fabryce zjawia się zawiadowca i dowiaduje się o całym zdarzeniu. Pan Szyneczka każe Wilusia i Benia nakazując im zabranie wagonu ze śmieciami na wysypisko śmieci. Tymek i Marianka są zachwyceni. Bliźniacy zabierają wagon na wysypisko, narzekając przez całą drogę.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Na początku odcinka pomiędzy torami w fabryce porcelany stoi na ziemi wagon.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria