FANDOM

UsefulRailway86
Użyteczne Parowozy
Użyteczne Parowozy (ang. Useful Railway) - jest siedemnastym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Michał czuje sie zirytowany, gdyż kolej na której pracuję jest często wyśmiewana przez niektórych pasażerów, którzy traktują jej lokomotywy jak zabawki. Tego samego dnia zostaje zatrzymany przez owce, które weszły na tory. Wieczorem Michał żali się przyjaciołom na niesforne zwierzęta. Reks mówi mu, że owce są ważne, tak samo jak ich wełna. Wkrótce zjawia się mały zawiadowca. Informuje lokomotywy, że gospodarze poprosili ich o pomoc. Lokomotywy mają dostarczyć ich wełnę z owiec na targ. Zawiadowca sugeruje, że jeśli lokomotywy wykonają swoją pracę dobrze, każdy uzna ich kolej za użyteczną. Reks ma ciągnąc pierwszy pociąg z wełną. Myśli, że sobie poradzi.

Następnego dnia Reks jeździ po gospodarstwach i odbiera ładunki wełny. Lokomotywa uważa, że praca jest prosta. On i jego maszynista nie wiedzą jednak, że ostatni ładunek wełny ma dostarczyć swoim traktorem Willie, nieostrożny rolnik. Po drodze Willie zbyt ostro pokonuje zakręt. Ponieważ nie zabezpieczył odpowiednio swojego ładunku, wełna wypada z jego przyczepy i spada na tory. Reks wjeżdża na wełnę i wykoleja się wraz z kilkoma jego wagonami. Zjawia się zawiadowca. Willie przeprasza wszystkich za swoją nieuwagę i pomaga posprzątać bałagan. 

Zjawia się Bartek, który przypomina reksowi, że ciągnięcie pociagu z wełną miało być dla niego łatwą pracą. Gdy trzy lokomotywy wracają do domu, zawiadowca informuje ich, że pasażerowie chwalą ich kolej i są z nich dumni.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści o tym samym tytule z książki Małe Lokomotywy.

Niejasności

  • Gdy Bartek i Michał ratują Reksa, Michał ma dźwięk gwizdka Reksa.

Galeria