FANDOM

-Tutaj jest! Oto Pan Specjalny Węgiel! | Arek i Bartek

Henry'sHappyCoal15
Węgiel dla Henia
Węgiel dla Henia (ang. Henry's Happy Coal) - jest dziewiątym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Zawiadowca daje Heniowi bardzo ważne zadanie. Zielona lokomotywa ma odebrać ważnego gościa z portu i pokazać mu warsztat, centrum ratownicze i zabrać go na końcu na herbatę do księcia i księżnej Boxfordu. Henio szybko odbiera gościa i jedzie do warsztatu by uzupełnić zapas swojego specjalnego węgla. Wtedy zjawiają się Arek i Bartek i zaczynają śmiać się ze specjalnego węgla Henia. Zielona lokomotywa nie chce by podróżujący w jego kabinie ważny gość usłyszał, jak spalinowozy śmieją się z jego węgla, dlatego postanawia wyjątkowo wykorzystać zwykły węgiel.

Henio wjeżdża do warsztatu, gdzie zaczyna żle się czuć. Arek i Bartek znowu się z niego śmieją. Henio jest zawstydzony i mówi gościowi, że muszą już jechać. Henio postanawia odjechać jak najdalej od lokomotyw spalinowych. Zauważa niestety, że z jego komina zaczyna wydobywać się brudny, czarny i śmierdzący dym.

Henio z trudem dojeżdża do centrum ratowniczego. Wtedy zjawiają się Arek i Bartek i znowu zaczynają się z niego śmiać. Henio mówi gościowi, że muszą już jechać i zielona lokomotywa odjeżdża. Henio dojeżdża do letniej posiadłości z wielkim opóżnieniem. Z jego kabiny wysiada ważny gość, cały ubrudzony brudnym pyłem. Henio jest przekonany, że gruby zawiadowca będzie na niego zły. Ten jednak nie jest zły tylko zaniepokojony. Henio wyjaśnia, że celowo zabrał zwykly węgiel zamiast specjalnego by spalinowozy się z niego nie śmiały, a ważny gość tego nie usłyszał. Pan Szyneczka wyjaśnia, że ważnym gościem jest kolejowy inspektor węglowy, którego zadaniem było sprawdzenie jak Henio pracuje używając specjalnego węgla. Henio jest zaskoczony i postanawia pojechać po swój specjalny węgiel.

Wkrótce wagon na węgiel Henia zostaje napełniony po brzegi specjalnym węglem. [Arek i Bartek znowu zaczynają z niego żartować, ale Henio nie zwraca już na nich uwagi.  Inspektor zapewnia Henia, że może być tylkio dumny ze swojego specjalnego węgla. Henio zabiera inspektora do centrum ratowniczego, a póżniej zauważa Arka i Bartka, którym skończyło się paliwo. Spalinowozy proszą gp pomoc. Henio zamiast się z nich śmiać, cieszy się, że może pomóc. Żartuje tylko, że Arkowi i Bartkowi potrzebne jest specjalne paliwo.

Postacie

Miejsce

Niejasności

  • W tym odcinku Henio potrzebuje do jazdy specjalnego węgla, ale po wypadku w odcinku Latający Pikling Henio został przebudowany i nie potrzebuje już do jazdy specjalnego węgla.
  • Arek i Bartek nie powinni jeździć cały dzień za Heniem. 
  • Przez cały ten odcinek Henio podróżuje bez palacza.
  • Gdy Henio rozmawia z zawiadowcą przy letniej posiadłości, lokomotywa i inspektor kolejowy są brudni, ale póżniej zarówno Henio jak i inspektor są czyści.
  • Jak Henio wyjechał z centrum ratowniczego, jeśli Tomek stał przed nim blokując mu drogę?
  • Henio stwierdza, że nic się nie stanie jeśli przez jeden dzień będzie podróżował używając zwykłego węgla, ale powinien wiedzieć, że to zły pomysł pamiętając swoje przeżycia z odcinka Jak Dobrze być Gabrysiem.
  • Czarny dym wydobywa się z cylindrów Henia co jest niemożliwe.
  • Maszynista Henia nie powinien pozwolić lokomotywie podróżować używając zwykłego węgla.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Marty.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Bartek ma na imię Bert.

Galeria

357 Węgiel dla Henia

357 Węgiel dla Henia