FANDOM

-Szymek? Do przewidzenia! | Gabryś

Spencer'sVIP104
Ważny Pasażer Szymka
Ważny Pasażer Szymka (ang. Spencer's VIP) - jest piętnastym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Pewnego poranka Pan Szyneczka przychodzi do Domkowa. Mówi swoim lokomotywą, że wyspę odwiedzi ważny minister, który wręczy mu ważną nagrodę. Prosi lokomotywy aby dobrze się zachowywały. Gabryś chce przywieźć ministra na stację, ale zawiadowca zapowiada, że zadanie to otrzymał już Szymek

Szymek przybywa na wyspę z lądu z ministrem na pokładzie. Chce dojechać na stację Knapford przed czasem. Zaczyna więc jechać coraz szybciej. Ignoruje semafor i wyprzedza Edka. Przez to nastawniczy, pracujący przy węźle w Knapford, który miał skierować Edka na boczną linię, przez pomyłkę kieruje tam Szymka. Wkrótce srebrna lokomotywa trafia do fabryki porcelany. Tymek, Wiluś i Benio są zdziwieni na jego widok. Szymek dojeżdża na stację bardzo późno. Minister jest bardzo zły. Mówi, że nie chce wracać na ląd w pociągu Szymka. Gabryś podsłuchuje rozmowę. Podjeżdża do ministra i zawiadowcy. Proponuje ważnemu gościowi podwiezienie na ląd. Zawiadowca jak zwykle nie jest zadowolony, gdy lokomotywy wtrącają się w jego decyzje. Wkrótce na stację przyjeżdżają Tomek i Piotruś. Oni też pragną zabrać ministra na ląd. 

Wkrótce wszystkie lokomotywy rywalizują ze sobą. Każda chce zabrać ministra do domu. Przez pośpiech popełniają błędy. Kuba gwałtownie zatrzymuje się na stacji przez co jego wagony wpadają na niego, a pasażerowie się obijają. Gabryś zatrzymuje się w takim miejscu, że jego wagony nie mieszczą się na peronie i pasażerowie nie mogą opuścić jego pociągu. Kaczor nie zauważa czeronego światła i o mały włos nie zderza się z Olkiem. Tomek z kolei podczas uzupełniania zapasu węgla, zaczyna jechać przed siebie, przez co węgiel ze zsypu sypie się na Anię i Klarę.

Później zawiadowca mówi lokomotywom, że nie jest zadowolony z ich pracy. Mówi, że żadna z nich nie zasługuje na to aby zabrać ministra do domu. Szymek pyta się czy może zabrać gościa na ląd. Stwierdza, że zrozumiał swój błąd i wiele się nauczył. Minister mówi, że chce aby Szymek zabrał go do domu, gdyż zasługuje na drugą szansę, tak samo jak inne lokomotywy zawiadowcy. Minister zapowiada, że wróci na wyspę następnego dnia. Tak też robi. Tego dnia lokomotywy zawiadowcy nie popełniają błędów i dobrze wykonują swoją pracę. Minister wręcza zawiadowcy i lokomotywom specjalną nagrodę w postaci statuetki.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Edek hamuje, spod jego przednich małych kół wydobywają się iskry, mimo, że koła te nie mają hamulców.
  • Gdy Szymek przyjeżdża do fabryki porcelany, w tle widać dwa wagony, stojące na ziemi.
  • Gdy Olek hamuje, spod jego ostatniego koła wydobywają się iskry, mimo, że koło to nie ma hamulców.
  • Gdy Edek hamuje, w pewnym momencie jego wagony znikają.

Galeria