FANDOM

Ten artykuł jest o 'odcinek'. Być może szukasz 'widmo'.

-Jak nie chciałbym tutaj wagonów tych słuchać! Jak nie chciałbym tutaj wagonów tych słuchać! | Henio

FlatbedsofFear31
Wagony Strachu
Wagony Strachu (ang. Flatbeds of Fear) – jest trzecim odcinkiem serii osiemnastej

Fabuła

Na wyspie Sodor trwa bardzo mglisty dzień. Tomek ma odebrać z portu wagony platformowe ze stalowymi rurami. Gdy rury są ładowane na jego wagony, Tomek zaczyna słyszeć dziwny, gwiżdżący dźwięk. Sylwek mówi mu, że ten dźwięk wydają wagony strachu. Opowiada mu historię o tym jak pewnej nocy trzy wagony platformowe odczepiły się od pewnej starej lokomotywy na wzgórzu i zaczęły smae jechać w dół. Do dziś przemierzają wyspę i głośno gwiżdżą, szukając swojej lokomotywy.

Wkrótce Tomek jedzie przez wieś ciągnąc wagony platformowe z rurami. Nagle znowu słyszy upiorny dźwięk. Rozgląda się wokół siebie, ale nie widzi nic co mogłoby widawać taki dźwięk. Tomek przyjeżdża na bocznicę, na której stoją Henio i Emilka. Opowiada im historię o strasznych wagonach i dodaje, że je usłyszał ich wołanie. Emilka śmieje się ze strachliwości Tomka i zapewnia go, że kwestię słyszenia dziwnego dźwięku można racjonalnie wytłumaczyć. Henio z kolei zaczyna się martwić.

Następnego dnia Henio otrzymuje zadania odebrania wagonów z rurami z bocznicy i dostarczenia ich do Vicarstown. Po drodze Henio słyszy dziwny dżwięk. Szybko odkrywa, że hałas ten wydają krowy w polu. Gdy przejeżdża przez stację Wellsworth znowu słyszy upiorny dżwięk. Równie szybko odkrywa, że to gwizdek kierownika stacji. 

Henio szybko odbiera rury z bocznicy jedzie w kierunku celu. Znowu zaczyna słyszeć dziwny hałas. Jest przestraszony. Zjeżdża na bocznicę i nie chce się ruszyć. Wtedy zjawia się Emilka, która otrzymała zadanie przejęcia pociągu Henia. Emilka śmieje się ze strachliwości Henia, tkóry jednak stanowczo mówi jej, że naprawdę słyszał straszne wagony. Emilka zbiera wagony Henia i wyrusza w drogę.

Emilka jedzie przez gęstą mgłę. Nagle słyszy dziwny dźwięk. Jest przekonana, że to Tomek, który chce ją przestraszyć. Gdy Emilka uświadamia sobie, że Tomka nie ma w jej pobliżu, wpada w panikę i zaczyna szybko jechać przed siebie. Zaczyna wierzyć w istnienie strasznych wagonów. Znowu słyszy straszny dżwięk i myśli, że straszne wagony ją gonią. Emilka tak szybko pokonuje zakręt, że prawie się wykoleja. Stalowe rury wypadają z jej wagonów. Kamuś pomaga załadować je z powrotem na wagony. 

Tymczasem Tomek czeka w porcie, aż Karolek załaduje na jego wagony kolejny ładunek stalowych rur. Znowu zaczyna słyszeć dziwne gwizdanie. Jest przerażowny aż do czasu gdy Karolek mówi mu, że to tylko wiatr, który gwiżdzie przez rury. Tomek nie jest tego pewny aż do chwili gdy słowa Karolka potwierdza Sylwek. 

Tej nocy Emilka póżno wraca do Domkowa. Mówi Tomkowi, że straszne wagony naprawdę istnieją. Tomek odpowiada jej, że miała rację w kwestii istnienia racjonalnego wytłumaczenia dziwnego gwizdania. Emilka czuje się głupio gdy dowiaduje się, że upiorne gwizdanie wydawał wiatr lecący przez stalowe rury, które wiozła. Póżniej nikt już nie wspomina o strasznych wagonach. Nikt, oprócz Sylwka, który opowiada o nich Wilusiowi i Beniowi. Gdy Emilka mówi mu, że straszne wagony nie istnieją, kilka wagonów za Wilusiem i Beniem zaczyna się w niewyjaśniony sposób samodzielnie poruszać.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Starą lokomotywą ciagnąca straszne wagony w opowieści Sylwka jest Staś.
  • W tym odcinku dwukrotnie wykorzystano temat muzyczny Emilki z serii ósmej.

Niejasności

  • Kierownik stacji Wellsworth wygląda zupełnie inaczej niż w odcinku Stary Niezawodny Edek.
  • Gdy Emilka próbuje się zatrzymać, spod jej przednich kół wydobywają się iskry, mimo, że koła te nie są wyposażone w hamulce.
  • W opowieści Sylwka Staś jest wspomniany jako stara lokomotywa, mimo, że przy innych lokomotywach jest dość młody.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria