FANDOM

-Taka gęsta mgła nie przeraża mnie, jestem Szymek wielki i nie poddam się! | Szymek

SpencertheGrand31
Wielki Szymek
Wielki Szymek (ang. Spencer the Grand) - jest dwunastym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Na wyspie jest bardzo mglisty dzień. Zawiadowca przychodzi do hanagru i każe swoim lokomotywom w nim zostać. Następnie podchodzi do stojącego w pobliżu Szymka i mówi mu, że może odpocząć na miejscu Piotrusia w hangarze dopóki ten nie wróci. Szymek stwierdza, że jest zbyt ważny by odpoczywać w Domkowie i postanawia pojechać do letniej posiadłości księcia i księżnej. Jest przekonany, że się po drodze nie zgubi.

Nagle Szymek zauważa dziwny kształt w oddali. Jest przekonany, że dojechał do posiadłości. Nagle podjeżdża do niego Marta, a Szymek uświadamia sobie, że nie znajduje się przy posiadłości tylko w kamieniołomie. Dziwnym kształtem okazuje się ściana kamieniołomu. Srebrna lokomotywa jedzie dalej. Nagle zauważa w oddali peron. Jest przekonany, że to peron przy posiadłości. Nagle podjeżdża do niego Węch, a Szymek uświadamia sobie, że nie znajduje się przy posiadłości tylko na wysypisku śmieci. Peron okazuje się zgniatarką śmieci. Szymek jedzie dalej i nagle zauważa wysokie okna i jest pewny, że dotarł do letniej posiadłości, aż do czasu gdy zauważa Tomka. Uświadamia sobie, że jest znowu przy Domkowie. Szymek czuje się strasznie, a Tomek proponuje mu by przeczekał mgłę w Domkowie. Szymek odpowiada mu, że na to nie zasługuje i postanawia poszukać Piotrusia, który jeszcze nie wrócił do hangaru. 

Szymek szuka Piotrusia. Nagle dochodzi do niego dżwięk jego gwizdka. Idąc za dżwiękiem Szymkowi udaje się odszukać zieloną lokomotywę. Szymek podczepia się do Piotrusia i postanawia zabrać go do hangaru słuchając gwizdka Tomka. Po dojechaniu do hangaru, wszystkie lokomotywy są szczęśliwe na widok Piotrusia. Zielona lokomotywa proponuje Szymkowi by ten przeczekał mgłę w Domkowie, a Szymek chętnie się zgadza.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Zawiadowca mówi, że Piotruś miał dostarczać przesyłki, ale gdy Szymek znajduje zieloną lokomotywę widać, że ta nie ciągnie wagonów pocztowych.
  • Piotruś i Szymek podczas mgły powinni podróżować z zapalonymi lampami.
  • Mgła nie powinna objąć swoim zasięgiem całej wyspy.
  • Marta ma dżwięk syreny Diesla.

Galeria