FANDOM

Polandxenglish

GreatLittleEngines
Wielkie Małe Lokomotywy
  • Tytuł Oryginalny: Great Little Engines
  • Ilustracje: Clive Spong
  • Data Publikacji: 1985r.

Wielkie Małe Lokomotywy - to dwudziesta dziewiąta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Cierpliwość

Pan Handel jest szczęśliwy, gdyż jako jedyna lokomotywa z kolei ma odwiedzić kolej Talyllyn Railway. Nie może jednak wyjechać aż do czasu gdy Książę nie zostanie naprawiony. Nadchodzi lato i Pan Handel przewozi więcej pasazerów niż kiedykolwiek. W jego wagonach pasażerskich brakuje miejsc dlatego ludzie podróżują także w wagonie służbowym, czyli w Beatrice. Pewnego dnia Pan Handel czeka z niecierpliwością, aż konduktor sprawdzi bilety wszystkich pasażerów. W końcu odjeżdża ze stacji zostawiając na peronie konduktora. Na szczęście szybko odkrywa swoj błąd i wraca na stację. Zabiera konduktora i szybko wyrusza w drogę. Na ostatniej stacji konduktor mówi mu, że czasami warto być cierpliwym.

Piotruś Sam i Kłopoty z Drzewami

Robotnicy ścinają drzewa rosnące w pobliżu torów dzięki czemu pasażerowie podróżujący w wagonach mogą podziwiać piękne krajobrazy. Rudik nie ma czasu by pomóc w zbieraniu leżących na torach gałęzi wcześniej wyciętych drzew. W efekcie Piotruś Sam uderza w jedną z nich i uszkadza swoje zderzaki.

Letni Obóz

Harcerze rozbijają obóz w pobliżu torów kolei Skarloey Railway. Pewnego upalnego dnia harcerzom kończy się zapas wody do picia, więc ich przywódca prosi Damiana by ten im ją przywiózł. Pani Ekspedientka nia ma wody w swojej herbaciarni dlatego Damian jedzie do innej, bardzo odległej herbaciarni. Na miejscu dostaje wodę, następnie dostarcza ją harcerzom, a ci z wdzięczności zaczynają wiwatowac na jego cześć.

Pan Handel Wraca do Domu

Pan Handel wraca do domu po wizycie na kolei Talyllyn Railway i opowiada innym lokomotywom o swoich przygodach. Opowiada o tym jak zabrał gości na wesele i o tym jak gałąż drzewa uderzyła go w oko przez co był zmuszony przez jakiś czas nosić opaskę. Na koniec stwierdza, że wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.

Postacie

Galeria

Okładki