FANDOM

TheGreatDiscovery211

Wielkie Wodnikowo w filmie Wielkie Odkrycie

Wielkie Wodnikowo (ang.Great Waterton) - jest starym miasteczkiem, które znajduje się w głębi jednego z lasów na wyspie Sodor.

Zostało odkryte przez Tomka w filmie Wielkie Odkrycie.

Historia

Wielkie Wodnikowo zawdzięcza swoją nazwę temu, że w dawnych czasach w miasteczku znajdowała się przepompownia wody. Wytwarzano w niej pitną wodę, która była dostarczana do wszystkich miast na wyspie. Gdy na wyspę przybyły pierwsze lokomotywy parowe, Wielkie Wodnikowo było głównym miasteczkiem na wyspie i siedzibą zawiadowców. Po zamknięciu przepompowni, ludzie przenieśli się do nowych miast, a słuch o miasteczku zaginął. Po wielu latach Tomek odkrył jego pozostałości, gdy szukał torów prowadzących do przystani. Pan Szyneczka postanowił odbudować miasteczko z okazji zbliżajacego się Dnia Wyspy Sodor. Do pomocy wezwał wszystkie lokomotywy na wyspie i maszyny budowlane. Odbudowa szybko się zakończyła i teraz Wielkie Wodnikowo wygląda tak wspaniale jak dawniej.

Występy

W serii telewizyjnej Wielkie Wodnikowo pojawiło się po raz pierwszy w filmie Wielkie Odkrycie, a następnie pojawiło się w serii dwunastej w odcinkach:

Zostało również wspomniane w filmie Opowieść o Odwadze.

Ciekawostki

  • Kilka budynków miasteczka znajduje się obecnie na wystawie w "Drayton Manor".

Galeria