FANDOM

ExcellentEmily44
Wspaniała Emilka
 
Wspaniała Emilka (ang. Excellent Emily) - jest ósmym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Po gwałtownej burzy, Emilka jako jedyna ze wszystkich lokomotyw wykonuje swoje zadania na czas, dlatego Pan Szyneczka nazywa ją wspaniałą. Zawiadowca prosi Emilkę by ta zabrała Tadka z gospodarstwa na lotnisko by ten mógł usunąć metalowe blachy, które zawaliły pas startowy i uniemożliwiają wylądowanie Jeremiaszowi. Gdy zawiadowca odchodzi, zjawia się Marcin. Mówi Emilce, że on też wybiera się do gospodarstwa i radzi jej by z powodu powodzi, pojechała trasą przez stację Wellsworth. Niestety Emilka decyduje się pojechać trasą przez las, która jest znacznie krótsza. Emilka bez kłopotów przejeżdża przez zalane wodą leśne tory. W lesie Emilka spotyka Tomka, który ostrzega ją przed przewróconym drzewem leżącym na jej torach. Radzi jej też by poczekała aż Hubcio usunie drzewo z torów. Emilka jednak nie chce pomocy Hubcia i jedzie dalej. Szybko znajduje drzewo i równie szybko usuwa je z torów.

Na rozjeżdzie Emilka spotyka Kaczora, który mówi jej, że najkrótsze tory prowadzące do gospodarstwa zostały zalane błotem. Emilka jednak nie słucha jego rady i wjeżdża na zalane błotem tory. Wtedy zaczynają się kłopoty. Tory się zapadają pod ciężarem Emilki a ona sama zostaje uwięziona. Wtedy zjawia się Marcin, a Emilka uświadamia sobie, że mogła go posłuchać. Przeprasza go za swoje zachowanie, a ten szybko wyciąga ją z błota. Emilka szybko odbiera Tadka z gospodarstwa i pyta się Marcina, którymi torami powinna pojechać na lotnisko. Marcin radzi jej by pojechała trasą prowadzącą przez Gabrysiowe Wzgórze, gdyż robotnicy oczyścili ją z przewróconych przez burzę drzew.

Emilka słucha rady Marcina i jedzie trasą przez wzgórze, ale szybko zauważa leżący na torach słup telegraficzny. Pamiętając radę Tomka, Emilka czeka na pomoc Hubcia. Dżwig szybko usuwa słup z torów, a Emilka jedzie dalej. Zatrzymuje na rozjeżdzie. Nastawniczy mówi jej, że najszybsza droga do gospodarstwa została zalana przez błotnistą wodę. Emilka pamiątając radę Kaczora postanawia pojechać dłuższą ale bezpieczniejszą trasą. W końcu dojeżdża do lotniska, a Tadek szybko usuwa blachy z pasu startowego dzięki czemu Jeremiasz bezpiecznie ląduje. Zawiadowca znowu nazywa Emilkę wspianiałą. Ta poprawia go mówiąc mu, że wszystkie jego lokomotywy są wspaniałe.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Emilka wjeżdża do błota, jej korbowód się nie porusza.
  • Gdy Marcin wyciąga Emilkę z błota, jej koła napędowe się nie poruszają.
  • Kierowca Tadka jest zbyt duży w porównaniu z nim.
  • Gdy Emilka wjeżdża do błota, jej maszynista nie jest wykonany za pomocą CGI.
  • W tym odcinku kierowcą Tadka nie jest Jurek Kowal.
  • Kaczor ma miejszą twarz i brakuje mu kości policzkowych.
  • Jeremiasz ląduje mimo, że Tadek nie zjechał jeszcze z pasu startowego.
  • Tadek nie powinien być potrzebny do przeciągnięcia tak niewielkiej blachy.
  • Smrodek jest pomalowany na kolor czerwony mimo, że w serii siódmej został przemalowany na kolor zielony.
  • Lotnisko powinno dysponować sprzętem niezbędnym do oczyszczania pasu startowego.
  • Kierowca Tadka prowadzi go siedząc w pojemniku na węgiel, który jest pusty.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Emilki.
  • To byłoby niebezpieczne sprzątać lotnisko tuż przed lądowaniem samolotu.

Galeria