ExcellentEmily44.png
Wspaniała Emilka

Wspaniała Emilka (ang. Excellent Emily) - jest ósmym odcinkiem serii dwunastej.

Fabuła

Po gwałtownej burzy, Emilka jako jedyna ze wszystkich lokomotyw wykonuje swoje zadania na czas, dlatego Pan Szyneczka nazywa ją wspaniałą. Zawiadowca prosi Emilkę by ta zabrała Tadka z gospodarstwa na lotnisko by ten mógł usunąć metalowe blachy, które zawaliły pas startowy i uniemożliwiają wylądowanie Jeremiaszowi. Gdy zawiadowca odchodzi, zjawia się Marcin. Mówi Emilce, że on też wybiera się do gospodarstwa i radzi jej by z powodu powodzi, pojechała trasą przez stację Wellsworth. Niestety Emilka decyduje się pojechać trasą przez las, która jest znacznie krótsza. Emilka bez kłopotów przejeżdża przez zalane wodą leśne tory. W lesie Emilka spotyka Tomka, który ostrzega ją przed przewróconym drzewem leżącym na jej torach. Radzi jej też by poczekała aż Hubcio usunie drzewo z torów. Emilka jednak nie chce pomocy Hubcia i jedzie dalej. Szybko znajduje drzewo i równie szybko usuwa je z torów.

Na rozjeździe Emilka spotyka Kaczora, który mówi jej, że najkrótsze tory prowadzące do gospodarstwa zostały zalane błotem. Emilka jednak nie słucha jego rady i wjeżdża na zalane błotem tory. Wtedy zaczynają się kłopoty. Tory się zapadają pod ciężarem Emilki a ona sama zostaje uwięziona. Wtedy zjawia się Marcin, a Emilka uświadamia sobie, że mogła go posłuchać. Przeprasza go za swoje zachowanie, a ten szybko wyciąga ją z błota. Emilka szybko odbiera Tadka z gospodarstwa i pyta się Marcina, którymi torami powinna pojechać na lotnisko. Marcin radzi jej by pojechała trasą prowadzącą przez doliny, gdyż robotnicy oczyścili je z przewróconych przez burzę drzew.

Emilka słucha rady Marcina i jedzie trasą przez doliny, ale szybko zauważa leżący na torach słup telegraficzny. Pamiętając radę Tomka, Emilka czeka na pomoc Hubcia. Dźwig szybko usuwa słup z torów, a Emilka jedzie dalej. Zatrzymuje na rozjeździe. Nastawniczy mówi jej, że najszybsza droga do gospodarstwa została zalana przez błotnistą wodę. Emilka pamiętając radę Kaczora postanawia pojechać dłuższą ale bezpieczniejszą trasą. W końcu dojeżdża do lotniska, a Tadek szybko usuwa blachy z pasu startowego dzięki czemu Jeremiasz bezpiecznie ląduje. Zawiadowca znowu nazywa Emilkę wspaniałą. Ta poprawia go mówiąc mu, że wszystkie jego lokomotywy są wspaniałe.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Emilka wjeżdża do błota, jej korbowód się nie porusza.
  • Gdy Marcin wyciąga Emilkę z błota, jej koła napędowe się nie poruszają.
  • Kierowca Tadka jest zbyt duży w porównaniu z nim.
  • Gdy Emilka wjeżdża do błota, jej maszynista nie jest wykonany za pomocą CGI.
  • W tym odcinku kierowcą Tadka nie jest Jurek Kowal.
  • Kaczor ma mniejszą twarz i brakuje mu kości policzkowych.
  • Jeremiasz ląduje mimo, że Tadek nie zjechał jeszcze z pasu startowego.
  • Tadek nie powinien być potrzebny do przeciągnięcia tak niewielkiej blachy.
  • Smrodek jest pomalowany na kolor czerwony mimo, że w serii siódmej został przemalowany na kolor zielony.
  • Lotnisko powinno dysponować sprzętem niezbędnym do oczyszczania pasu startowego.
  • Kierowca Tadka prowadzi go siedząc w pojemniku na węgiel, który jest pusty.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Emilki.
  • To byłoby niebezpieczne sprzątać lotnisko tuż przed lądowaniem samolotu.
  • Emilka ma dźwięk gwizdka Henia lub Gabrysia.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Marcin ma na imię Maciek.

Galeria