FANDOM

OvertheHill82
Wyścig Weteranów
Wyścig Weteranów (ang. Over the Hill) - jest dwudziestym ósmym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Dawno temu Glynn, stara lokomotywa nazywana "dzbankiem do kawy", pracował na linii prowadzącej do Ffarquhar. Gdy na wyspę Sodor przybył Tomek, przejął pracę Glynna, który został wówczas wycofany ze służby i umieszczony na starej bocznicy. Glynn przez wiele lat stał na różnych bocznicach aż w końcu po wielu latach na kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia został odnaleziony przez Mariankę. Dzięki zawiadowcy i Sir Robertowi Norramby Glynn został odnowiony i trafił do pracy na Zamku Gotfryda.

Glynn szybko staje się oczkiem w głowie księcia przez co Sławek czuje się zaniedbany, gdyż to on dotychczas był w centrum uwagi księcia. Sir Robert Norramby pokazuje Glynnowi całą swoją posiadłość nie zwracając tym samym uwagi na Sławka.

Później Glynn i Miłka rozmawiają o muzeum, które książę chce otworzyć. Sławek złośliwie mówi, że Glynn powinien do niego trafić. Miłka odpowiada mu, że prędzej on. Sławek w złości opowiada lokomotywom historię o tym jak wygrał przed laty wielki wyścig. Proponuje Glynnowi wyścig, a ten z nich, który przegra, stanie się zabytkiem w muzeum. Glynn się zgadza.

Gdy rozpoczyna się wyścig, ani Sławek, ani Glynn nie mogą wyjść na prowadzenie. Wolno wjeżdżają na wzgórze, co denerwuje Gabrysia i Kubę, którzy muszą jechać wolno za nimi. Glynn i Sławek nawet ich nie zauważają, gdyż są bardzo zajęci dyskutowaniem ze sobą. W końcu się zaprzyjaźniają, a wyścig kończy się remisem. Pan Szyneczka karci ich za spowolnienie Gabrysia i Kuby, a Ci zgodnie przyznają się do winy. Ponieważ wyścig zakończył się remisem, dwie lokomotywy stwierdzają, że żadna z nich nie musi trafić do muzeum. Dwie lokomotywy się zaprzyjaźniają i od tej pory zgodnie pracują na Zamku Gotfryda.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria