FANDOM

BuckledTracksandBumpyTrucks20
Wygięte Tory i Skaczące Parowozy
Wygięte Tory i Skaczące Parowozy (ang. Buckled Tracks and Bumpy Trucks) - jest czternastym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

W pewne upalne lato lokomotywy mają wiele problemów. Basia i Felek muszą pilnować aby suche krzaki znajdujące się przy torach nie stanęły w płomieniach. Wkrótce zauważają, że szyny wyginają się pod wpływem gorąca. Felek chce je schłodzić wodą, ale okazuje się, że skończył mu się zapas wody. 

Skutki upału odczuwa też Pan Szyneczka, któremu jest bardzo gorąco. Jego matka przynosi mu nowe nakrycie głowy. Gdy zawiadowca zakłada nową czapkę, wszyscy się z niego śmieją.

Tymczasem od gorąca szyny coraz bardziej się wyginają. Przejeżdża przez nie Węch. Gdy najeżdża na wygięte szyny, podskakuje wraz ze swoimi wagonami. Z jednego z jego wagonów wypada szklana butelka. Ląduje ona w suchej trawie i wywołuje pożar. Zawiadowca z kolei otrzymuje informacje o złym stanie torowiska. Próbuje też bezskutecznie pozbyć się prezentu od swojej matki.

Do centrum ratowniczego dociera informacja o pożarze. Basia i Felek jadą na miejsce. Po drodze Basia wykoleja się na wygiętych szynach. Prosi Felka aby sam pojechał ugasić ogień póki ten się jeszcze nie rozprzestrzenił. Wóz strażacki tak robi. Tomek przywozi Kamusia, który ustawia Basię z powrotem na torach. Przyjeżdża też zawiadowca. Okazuje się, że jego nowa biała czapka chroni go przed upałem. Tomek wpada na pomysł aby pomalować szyny na kolor biały, aby się nie wyginały pod wływem gorąca. Wszyscy się śmieją.

Postacie

Miejsca

Galeria