FANDOM

-No dobrze! Tomku, ty przodem! | Edek

JumpingJobiWood!47
Wyprawa po Drewno
Wyprawa po Drewno (ang. Jumping Jobi Wood!) - jest piętnastym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Zawiadowca mówi lokomotywom, że burmistrz potrzebuje drewna jobi do budowy swojego nowego letniego domku. Tomek pyta się zawiadowcy czy może pojechać po drewno na wyspę mgieł. Szast, Prast i Ferdynand wspominają, że ostatnio dżwigi na wyspie mgieł nie pracują jak powinny, dlatego uważają, że Tomek nie powinien jechać po drewno sam. Pan Szyneczka wysyła jednak po drewno Tomka i Edka, a Szastowi, Prastowi i Ferdynandowi każe zająć się pracą na jego kolei. Wkrótce Tomek i Edek przejeżdżają przez tunel prowadzący na wyspę mgieł i szybko dojeżdżają do celu. Tomek pokazuje Edkowi całą wyspę mgieł, a następnie każe mu przejechać przez bujający się most. Edek wjeżdża na most, ale zatrzymuje się w jego połowie i boi się przez niego przejechać.

Wtedy przyjeżdżają Szast, Prast i Ferdynand. Pytają się Tomka czy ten potrzebuje pomocy. Tomek jednak odmawia twierdząc, że sam da sobie radę. Tomek podczepia się do wagonu i podjeżdża do starego kręciołka. Dżwig jak zwykle jest niegrzeczny i zaczyna rzucać drewnem jobi we wszystkie strony. Jedna z belek uderza nawet w stojącego na moście Edka. Szast, Prast i Ferdynand znowu proponują Tomkowi pomoc, ale ten znowu odmawia. Tomek podjeżdża do siłacza. Dżwig, któremu zabrokło oleju zaczyna głośno ryczeć i wypuszcza gęsty czarny dym. Ten opada na Kubę i stojacego w jego kabinie grubego zawiadowcę. Pan Szyneczka jest bardzo zły, ale Tomek już wie co robić.

Tomek wraca na wyspę Sodor i prosi o pomoc Szasta, Prasta i Ferdynanda, którzy są szczęśliwi, że będą mogli pomóc. Dzięki nim Edek przejeżdża w końcu przez bujający się most. Razem udaje im się zapanować nad starym kręciołkiem, a maszynista Prasta uzupełnia siłączowi zapas oleju. W końcu wszystkie pięć lokomotyw zabiera wagony pełne drewna jobi na wyspę Sodor. Pan Szyneczka jest bardzo zadowolony i stwierdza, że wszystkie lokomotywy są naprawdę użyteczne.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Pan Szyneczka obraża się gdy Ferdynand nazywa go szefem. Wtedy Tomek mówi Ferdynandowi, by zwracał się do niego "gruby zawiadowco", a powinien kazać mu się do niego zwracać "proszę pana".
  • Gdy belka drewna jobi uderza w Edka, ten powinien spaść z mostu, a jego kocioł powinien się uszkodzić.
  • Ilość oleju, którą wlewa do zbiornika siłacza maszynista Prasta, jest niewystarczająca by go uruchomić.
  • Edek przejeżdżając przez tunel prowadzący na wyspę mgieł, powinien mieć włączoną lampę.
  • Edek był na wyspie mgieł już wcześniej.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociagów Tomka, Edka, Szasta, Prasta i Ferdynanda.

Galeria