FANDOM

-Edku, czy pani żyrafa może zjeść kilka jabłek? | Tomek

Thomas'TallFriend42
Wysoka Przyjaciółka Tomka
Wysoka Przyjaciółka Tomka (ang. Thomas' Tall Friend) - jest pierwszym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Tomek ma odebrać z portu żyrafę i dostarczyć ją do zoo. Bardzo chce pokazać ją dzieciom dlatego wyrusza z portu nie czekając na jej opiekuna. Wkrótce Tomek dojeżdża do niskiego mostu. Nie może pod nim przejechać gdyż żyrafa jest zbyt wysoka. Lokomotywa każe jej się schylić, ale zwierzę jej nie słucha. Tomek prosi przejeżdżających w pobliżu Edka i Piotrusia by ci pozwolili żyrafie zjeść wiezione przez nich jabłka i liście. Po zjedzeniu tych rzeczy żyrafa zapada w głęboki sen dzięki czemu Tomek może przejechać pod niskim mostem.

Gdy Tomek dojeżdża do zoo zawiadowca i burmistrz są żli, gdyż najedzona żyrafa nie chce się obudzić. Lokomotywa wraca do portu po opiekuna zwierzęcia, a ten szybko budzi żyrafę ze snu. Na pamiątkę fotograf robi Tomkowi i jego wysokiej przyjaciółce zdjęcie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy żyrafa ładowana jest na wagon, Tomek jest ustawiony przodem do Piotrusia, ale gdy lokomotywa wyjeżdża z portu jest ustawiona tyłem do Piotrusia.
  • Gdy Tomek wraca do portu po opiekuna żyrafy, zostawia wagon ze zwierzęciem na torze obok peronu zoo, ale gdy wraca, wagon z żyrafą stoi na innym torze.
  • W tym odcinku Tomek odbiera jabłka z gospodarstwa, ale w odcinku Tomek i Prosiaczki odebrał je z sadu.
  • Żyrafa nie powinna być przewożana do zoo w wagonie.
  • Żyrafa powinna przestraszyć się pary wydobywającej się z kominów lokomotyw parowych.
  • Żyrafa kładzie się na ziemi i zasypia, ale w rzeczywistości żyrafy śpią na stojąco.
  • Edek i Piotruś powinni zdenerwować się tym, że żyrafa wyjadła cały wieziony przez nich ładunek.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Edka, Kuby, Piotrusia, Emilki i Diesla.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarz Maciej jest określony jako Farmer Makul.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarstwo Pana Macieja jest określone jako Farma Makula.
  • W polskiej wersji narrator mówi: "Tomek zagrzał silnik!", ale Tomek jest parowozem i nie ma silnika.

Galeria