FANDOM

TitforTat78
Ząb za Ząb
Ząb za Ząb (ang. Tit for Tat) - jest piętnastym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Pewnego dnia na wyspę Sodor przyjeżdża dwóch ważnych gości, którzy chcą sfotografować ciekawe lokomotywy, Cały dzień spędzają na linii Tomka, który jest zły, że goście robią zdjęcia Tobikowi, a nie jemu. Wieczorem mężczyźni filmują jednak Tomka na stacji Ffarquhar. Goście postanawiają odwiedzić też kolej wąskotorową. Czekają aż przestanie padać deszcz. Następnego dnia maszyniści małych lokomotyw polerują je z okazji przybycia ważnych gości. Maszyniści tłumaczą też lokomotywom czym zajmują się ważni mężczyźni. Z ich tłumaczenia wynika, że Bartek zostanie fizycznie umieszcozny w książce. Bartek spotyka gości, którzy go chwalą. Ten pozwala im przejechać się w jego wagonie na węgiel. Ci mówią, że skorzystają później. Ich zachowanie trochę irytuje Bartka. Później mężczyźni jadą swoim samochodem wzdłuż torów. Ochlapują brudną wodą Bartka. Lokomotywa jest przekonana, że goście zrobili to specjalnie. Ponadto jest zły, gdy zauważa, że goście robią mu zdjęcie gdy jest cały brudny. 

Maszynista czyści Bartkowi twarz. Ten postanawia się zemścić na gościach. Wkrtóce jeden z mężczyzn pyta się go czy jego propozycja przejażdżki jest wciąż aktualna. Zły Bartek chce odmówić, ale jego masyznista mu na to nie pozwala.  Po drodze Bartek robi wszystko oby zemścić się na gościach za ochlapanie go brudną wodą. Gdy przejeżdża pod drzewem, mocno wypuszcza parę. Woda, która została na liściach po burzy ochlapuje mężczyzn. Mały zawiadowca jest zły i postanawia ukarać Bartka za jego zachowanie. Goście tłumaczą lokomotywie, że nie ochlapali go celowo. Bartek również przeprasza mężczyzn. Goście w ramach przeprosin pomagają umyć małą lokomotywę.

Wieczorem w hangarze Michał i Reks pytają Bartka jak mu minął dzień. Ten opowiada im, że goście obiacali, że napiszą książkę o nim o pokażą go w telewizji.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowiadaniu o tym samym tytule z książki Małe Lokomotywy.
  • To jest pierwszy odcinek, który opiera się na opowiadaniu z Railway Series od odcinka Uwaga, Rower! z serii czwartej. Jest to również pierwszy odcinek serii CGI, który opiera się na opowiadaniu z Railway Series.

Niejasności

  • Sławkowi brakuje numeru na boku.

Galeria