FANDOM

TheMissingCoach
Zaginiony Wagon

Zaginiony Wagon (ang. The Missing Coach) - miał być jednym z odcinków serii drugiej.

Fabuła

Donald i Darek wiedzą, że wkrótce Pan Szyneczka odeśle jednego z nich z powrotem do Szkocji. Uważają, że różnią się od siebie tylko numerami namalowanymi na wagonach na węgiel. Pewnego dnia Darek przetacza wagony na bocznicy i zaczyna obawiać się, że zawiadowca odeśle do domu jego, a nie Donalda. Zapomina przez to przygotować specjalny wagon Tomka i ukrywa go na bocznicy. Bliżniacy postanawiają zamienić się swoimi wagonami na węgiel by wprowadzić grubego zawiadowcę w błąd. Ten jednak nie daje się oszukać i Darek zostaje poważnie ukarany.

Postacie

Postacie, którym udowodniono występ w tym odcinku:

Miejsca

Miejsca, którym udowodniono pojawienie się w tym odcinku:

Ciekawostki

  • Ten odcinek miał opierać się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • Britt Allcroft uznała, że fabuła tego odcinka będzie zbyt trudna do zrozumienia dla małych dzieci, dlatego zamiast tego odcinka zdecydowano się nakręcić odcinek Tomek, Piotruś i Węgiel. Według Britt Allcroft tym trudnym do zrozumienia elementem fabuły była zamiana przez Donalda i Darka swoich wagonów na węgiel oraz nieudana próba oszukania grubego zawiadowcy.
  • David Mitton w jednym z wywiadów tuż przed swoją śmiercią w 2008 roku wspomniał, że był w posiadaniu wszystkich materiałów filmowych z tego odcinka.
  • Jest to pierwszy znany odcinek, który nie został wyemitowany.
  • Polski tytuł tego odcinka jest nieoficjalny.

Galeria