FANDOM

TheMissingBreakdownTrain5
Zagubiony Pociąg Naprawczy
Zagubiony Pociąg Naprawczy (ang. The Missing Breakdown Train) - jest dwudziestym piątym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Jerome i Judy śpią na bocznicy przy stacji Knapford. Budzi ich Rysio. Dźwigi są przekonane, że coś się stało, ale okazuje się, że Rysio chciał tylko się z nimi przywitać. Jerome i Judy mówią mu, że są częścią pociągu naprawczego. Rysio porównuje ich do Kamusia, który jest jedynym znanym mu dźwigiem. Dźwigi mówią mu, że po wybudowaniu centrum ratowniczego ich rola została mocno ograniczona. Rysio postanawia zabrać je do portu w Arlesburgh aby znaleźć dla nich pracę.

Rysio zostawia dźwigi w porcie i jedzie do pracy. Jerome i Judy podziwiają morze. Następnego dnia Olek zawozi ich w inne miejsce. Nudzi im się, więc gdy zjawia się Kaczor, proszą go aby zabra je w jeszcze inne miejsce.

Tymczasem Dorotka ma problem. Na jej torach stoi byk. Dzięki nastawniczemu zjeżdża na inny tor i unika kolizji ze zwierzęciem, ale wykoleja się. Tomek ma jej pomóc, ale na stacji Knapford zauważa, że Jerome i Judy gdzieś zniknęli. Postanawia więc pojechać do centrum ratowniczego po Kamusia. Po drodze spotyka Rysia, który informuje go, że Jerome i Judy są w Arlesburgh. Rysio jedzie do portu, gdzie Szyper informuje go, że dźwigi zabrał Olek na linię Kaczora. Na miejscu Rysio również nie zauważa dźwigów. Olek informuje go, że Kaczor zabrał je w inne miejsce.

Jerome i Judy są obecnie w kamieniołomie pod niebieską górą. Rysio po nich przyjeżdża i je odbiera. Jerome i Judy szybko ustawiają Dorotkę z powrotem na torach. Wieczorem odwiedza ich zawiadowca. Chwali ich, ale mówi też, że w przyszłości musi wiedzieć, gdzie przebywają. Postanawia pozwolić im stacjonować na stałe przy Arlesburgh, aby pomagały lokomotywom, które będą miały wypadki na zachodzie wyspy. Kamuś z kolei ma pomagać wykolejonym lokomotywom na wschodniej części wyspy.

Postacie

Miejsca

Galeria