FANDOM

-Nie Piotrusiu, powinieneś spać tutaj! A my możemy poszukać innego schronienia, i poszukamy! | Edek

TheFrozenTurntable3
Zamarznięta Obrotnica
Zamarznięta Obrotnica (ang. The Frozen Turntable) - jest dwudziestym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

W pewien zimowy wieczór lokomotywy wracają do Domkowa po całym dniu pracy i odkrywają, że obrotnica przed hangarem zamarzła. Lokomotywy nie mogą przez to wjechać do hangaru. Obrotnica zamarzła w takim miejscu, że do hanaru może wjechać tylko jedna lokomotywa. Gabryś uważa, że to on powienien zając jedyne miejsce w Domkowie, ale Tomek i Edek mówią mu, że powinni zostawić je dla Piotrusia, który będzie zmęczony po dostarczaniu poczty przez całą noc. Lokomotywy postanawiają poszukać innych miejsc, w których mogłyby przenocować.

Lokomotywy jadą do centrum ratowniczego. Felek mówi im, że w centrum są dwa wolne miejsca do spania. Gabryś nie chce nocować w centrum, gdyż boi się, że w nocy zacznie wyć syrena ostrzegawcza. W centrum decydują się przenocować Kuba i Emilka. Inne lokomotywy jadą szukać dalej i przyjeżdżają do warsztatu. Wiktor mówi, że w warsztacie są tylko dwa miejsca do spania. Gabryś odmawia nocowania w tym miejscu. Wiktor propunej mu więc by spędził noc na wysypisku śmieci Węcha. Gabryś jest oburzony.

W warsztacie decydują się przenocować Edek i Henio. Teraz miejsca do spania muszą znależć już tylko Tomek i Gabryś. Dwie lokomotywy jadą je znależć. Po drodze spotykają Normana, który mówi im, że jeden z nich może spędzić noc w maszynowni. Gabryś odmawia, gdyż nie lubi tam jeżdzić. Tomek z kolei z przyjemnością przyjmuje propozycję. Teraz miejsce do spania musi znależć już tylko Gabryś. Duża lokomotywa traci nadzieję, że znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Postanawia wrócić do Domkowa z nadzieją, że robotnicy naprawili już obrotnicę. Gdy przyjeżdża na miejsce, okazuje się, że obrotnica jest nadal zamarznięta.

Wtedy Gabryś zauważa, że Piotruś nie skończył jeszcze dostarczać poczty. Postanawia przenocować na jedynym miejscu w Domkowie, które miało zostać wolne właśnie dla Piotrusia. Gdy Piotruś przyjeżdża, zauważa, że Gabryś zajął jego miejsce. Jest zmuszony spędzić noc na wysypisku śmieci. Gabryś jednak nie może zasnąć, gdyż robotnicy naprawiający obrotnicę, przez całą noc głośno hałasują. 

Następnego dnia obrotnica zostaje naprawiona, Przesuwa się trochę, ale wkrótce znowu zamarza. Gabryś zostaje uwięziony w Domkowie. Zawiadowca postanawia, że Piotruś wykona pracę Kuby, aby ten mógł ciągnąć za Gabrysia ekspres. Gabryś jest zdenerwowany. Wieczorem obrotnica ponownie zostaje naprawiona. Zadowolony Gabryś wyjeżdża z hangaru. Wtedy, po całym dniu pracy do Domkowa wracają inne lokomotywy. Gabryś przyznaje się, że przez cały dzień nie zrobił nic. Wtedy Pan Szyneczka każe mu dostarczyć pocztę za Piotrusia.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Norman powinien podróżować nocą z lampą.
  • Felek mówi, że w centrum ratowniczym są dwa wolne miejsca do spania, mimo, że jedno jest dla Basi.

Galeria