FANDOM

-Zbyszku, jak długo ty tutaj wisisz? | Piotruś, Ozdoby Świąteczne, Seria 17

ZbyszekCGI
Zbyszek
  • Klasa: BR Class 08
  • Konstruktor: British Railways
  • Budowniczy: Crewe, Darlington, Derby, Doncaster i Horwich Works
  • Konfiguracja: 0-6-0
  • Prędkość Maksymalna: 35km/h

Zbyszek (ang.Sidney) - jest niebieską lokomotywą spalinową.

Historia

Zbyszek był jedną z lokomotyw spalinowych, które śmiały się z kawału opowiedzianego przez Piotrusia. Przed pożarem maszynowni, Zbyszek był w trakcie naprawy i stał na podnośniku ze zdemontowanym podwoziem. Tuż przed pożarem, prawdopodobnie został zabrany w bezpieczne miejsce, a po odbudowaniu maszynowni, został z powrotem w niej umieszczony.

Pewnego dnia, tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, do maszynowni znowu przyjechał Piotruś szukający zaginionych świątecznych dekoracji. Zielona lokomotywa poznała Zbyszka, a Norman powiedział mu, że ten stoi na podnośniku już dwa lata. Diesel 10 dodał, że Zbyszek jest świetną świąteczną dekoracją. Jako świąteczny prezent Zbyszek otrzymał od Piotrusia nowe podwozie z kołami. Teraz spalinowóz jest naprawdę użyteczną lokomotywą.

W serii dwudziestej Zbyszek miał odebrać nowe koła dla Piotrusia. Nie mógł sobie przypomnieć gdzie ma po nie pojechać i gdzie ma je dostarczyć, więc Tomek poradził mu aby ułożył sobie piosenkę, której słowa przypominałyby mu o celu zadania. Zbyszek tak zrobił, ale wkrótce zapomniał słowa piosenki. Jedak przypadkowo znalazł się w porcie, z którego miał odebrać koła dla Piotrusia. Dostarczył je lokomotywie i ostatecznie wykonał zadanie.

Charakter

Zbyszek często zapomina różne rzeczy. Gdy przyjeżdża do danego miejsca, często zapomina w jakim celu tam przyjechał i jak się tam dostał. Jednak ciężko pracuje chcąc być naprawdę użyteczną lokomotywą.

Prototyp

Zbyszek opiera się na spalinowej lokomotywie manewrowej BR Class 08.

Wygląd

Zbyszek jest pomalowany na kolor niebieski z żółtą podszewką i żółtymi paskami ostrzegawczymi na przedzie. Jego korbowód jest pomalowany na kolor czerwony.

Występy

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • Ponieważ imię Zbyszka nie zostało podane w filmie Dzień Diesli, widzowie poznali jego polskie imię dopiero w serii siedemnastej, czyli dwa lata po premierze filmu, w którym Zbyszek po raz pierwszy wystąpił.

Marketing

Galeria

Lokomotywy: