FANDOM

-Panowie, wymieńcie gwizdek! Słychać, że jest zepsuty! | Wiktor

WonkyWhistle43
Zepsuty Gwizdek

Zepsuty Gwizdek (ang. Wonky Whistle) - jest siedemnastym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Na wyspie ma się odbyć wielki festyn. Tomek stoi w warsztacie czekając aż robotnicy naprawią jego gwizdek. Zawiadowca prosi go by odebrał z gospodarstwa zwierzęta i dostarczył je na festyn, ale dopiero wtedy gdy jego gwizdek zostanie naprawiony. Każe mu także powiedzieć wszystkim mieszkańcom wyspy o festynie. Tomek nie chąc tracić czasu, wyjeżdża z warsztatu tak szybko, że robotnicy nie zdążają naprawić mu gwizdka. Tomek zauważa, że jego gwizdek wydaje bardzo dziwne dżwięki i głośno gwiżdże w wyniku czego Kamil się przestrasza i uderza w ścianę.

Tomek odbiera z gospodarstwa kaczki, psa i najlepszą krowę gospodarza Macieja. Tomek tak się spieszy, że odjeżdża z gospodarstwa tak szybko, że pracownicy gospodarstwa nie zdążają odpowiednio zamknąć drzwi wagonu. Nagle Tomek zauważa stojących na moście ludzi i przypomina sobie o tym, że miał powiedzieć wszystkim o festynie. Tomek zatrzymuje się i głośno gwiżdże swoim zepsutym gwizdkiem. Słysząc głośny dżwięk, pies pasterski gospodarza ucieka przez niedomknięte drzwi wagonu. Ludzie na moście starają się Tomkowi o tym powiedzieć, ale ten tego nie zauważa i jedzie dalej. Następnie Tomek spotyka Bercię przy przejeżdzie. Tomek postanawia przypomnieć jej pasażerom o festynie, dlatego głośno gwiżdże swoim zepsutym gwizdkiem. Słysząc głośny dżwięk, kaczki uciekają przez niedomknięte drzwi wagonu. Bercia stara się o tym powiedzić Tomkowi, ale ten tego nie zauważa i jedzie dalej. Po chwili Tomek dojeżdża na stację Maithwaite gdzie przebywa wiele osób. Tomek chcąc im przypomnieć o festynie, głośno gwiżdże. Tym razem ucieka najlepsza krowa gospodarza Macieja. Kierownik stacji stara się powiedzieć o tym Tomkowi, ale ten go nie słucha i jedzie dalej. 

Gdy Tomek dojeżdża na festyn, jest zaskoczony gdy zauważa, że nikt na niego nie przyszedł. Tymczasem po otworzeniu wagonu Gospodarz Maciej zauważa, że nie ma w nim jego zwierząt. Tomek nowu głośno gwiżdże i przestrasza owce. Dopiero wtedy Tomek odkrywa swój błąd. Dociera do niego, że to przez niego nikt nie dowiedział sie o festynie i to przez niego zwierzęta uciekły. Tomek wraca do warsztatu, gdzie robotnicy szybko naprawiają jego gwizdek. Następnie jedzie do gospodarstwa i odbiera karmę dla zwierząt. Póżniej znajduje wszystkie zwierzęta, które wcześniej zgubił i wraca na festyn. Następnie objeżdża całą wysopę mówiąc ludziom o festynie. Gdy Tomek wraca na festyn, wszyscy mieszkańcy wyspy już na nim są. Zawiadowca jest bardzo zadowolony i prosi Tomka by swoim gwizdkiem ogłosił rozpoczęcie festynu.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Tomek mówi: "Wszyscy się cieszą, że przypomniałem im o festynie!", jego gwizdek nie jest zepsuty.
  • Maszynista Tomka nie powinien pozwolić mu odjechać podczas gdy na jego kotle stoją robotnicy.
  • Krowa, pies i kaczki powinny być przewożone w oddzielnych wagonach.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Henia, Kuby i Piotrusia.

Galeria