FANDOM

LostProperty103
Zgubiony Zegarek

Zgubiony Zegarek (ang.Lost Property) - jest trzecim odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Kończy się pracowity dzień. Tomek przyjeżdża na stację Knapford gdzie czeka na niego zawiadowca, który informuje go, że następnego dnia odbędzie się inspekcja. Ania i Klara zauważają, że pasażerowie zostawili w nich wiele rzeczy takich jak kapelusz, parasol, a nawet sztuczna szczęka, które mają trafić do biura rzeczy znalezionych. Pan Szyneczka zaczyna bawić się paletką zostawioną w wagonie przez jednego z pasażerów. Piłka uderza go w oko.

Następnego dnia zawiadowca z podbitym okiem przyjeżdża do Domkowa aby zobaczyć jak lokomotywy przygotowują się do inspekcji. Mówi im, że wyglądają wspaniale. Wtedy jawiają się inspektorzy, którzy stwierdzają, że ważniejsze od bycia czystym, est bycie punktualnym. Podczas przemowy jeden z inspektorow dumnie pokazuje swój złoty zegarek. Wkrótce inspektorzy postanawiają rozpocząc swoją pracę. Tomek ma ich oprowadzić po wyspie.

Pan Szyneczka jest zaniepokojony gdy jedzie wraz z inspektorami w wagonie Tomka. Ania i Klara mówią Tomkowi, że musi pracować lepiej niż kiedykolwiek. Lokomotywa popełnia błąd już na samym początku gdy zbyt gwałtownie się rusza. 

W drodze do Dryaw inspektorom zaczyna być duszno. Jedna z pasażerek próbuje otworzyć okno, ale nie jest wstanie tego zrobić. Zawiadowca próbuje jej pomoc i uświadamia sobie, że okno jest zablokowane. Zapewnia inspektorów, że usterka zostanie naprawiona na najbliższej stacji, ale ci oczywiście nie są zadowoleni.

Na stacji Dryaw do pociągu wsiada grupa głośnych dzieci. Inspektorzy nie są zadowoleni z ich obecności i zachowania. Ania i Klara są zaniepokojone, ale Tomek je uspokaja mówiąc im, że hałaśliwe dzieci wysiądą na następnej stacji. W wagonie jedno z dzieci zaczepia zawiadowcę, a następnie pociąga za linkę alarmową  w wyniku czego pociąg zaczyna gwałtownie hamować. Inspektorzy nie są zadowoleni. Zawiadowca tłumaczy zachowanie dzieci, a Tomek próbuje nadrobić stracony cas. Wszystko jednak wydaje się dziś działać przeciwko niemu. 

Tomek w koncu dociera na stację Knapford, a inspekcja dobiega końca. Tomek przeprasza zawiadowcę, ale ten się na niego nie gniewa. Pan Szyneczka i inspektorzy wsiadają do pociągu Kaczora. Tomek z kolei postanawia dokończyc swoją pracę. Po zakończeniu pracy Tomek wraca na stację. Okazuje się, że w jego wagonie znaleziono pewną rzecz. Okazuje się nią zegarek kieszonkowy jednego z inspektorów. Tomek postanawia go oddać zanim inspektorzy wystawią złą opinię o kolei zawiadowcy.

Tomek, Ania i Klara jadą szukać inspektorów. Zauważają ich w pociągu ekspresowym Gabrysia. Ruszają a nimi w pościg. Doganiają ich na stacji Kellsthorpe. Zguba wraca do właściciela, który tłumaczy, że otrzymał go z okazji dwudziestolecia swojej pracy na kolei. Zawiadowca chwali Tomka. Inspektorzy wystawiają o kolei Pana Szyneczki dobrą opinię, chwaląc jednocześnie Tomka, Anię i Klarę. Tomek wraca do pracy na swojej linii, a inspektorzy wracają na ląd pociągiem Gabrysia. Pan Szyneczka jest zadowolony i zauważa, że jego pomocnicy bawią się paletką. Gdy sam chce się pobawić, podbija sobie piłką drugie oko.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Tomek przyjeżdża na stację Kellsthorpe i woła do zawiadowcy, jego koła się nie ruszają.
  • Linki alarmowe w Ani i Klarze pojawiają się i znikają.

Galeria