FANDOM

-Wielkie dzięki, dziękuję wam wszystkim! Mam szczęście, że mam takich przyjaciół! | Tomek

MerryWinterWish37
Zimowe Życzenie
Zimowe Życzenie (ang. Merry Winter Wish) - jest dwunastym odcinkiem serii czternastej

Fabuła

Jest zima i stacja Knapford ma zostać oświetlona wieloma lampkami oraz wielką gwiazdą zwaną Gwiazdą Knapford. Tomek ma odebrać ją z portu i dostarczyć na największą stację na wyspie. W porcie Sylwek mówi Tomkowi, że wielka gwiazda spełnia życzenia każdego kto je wypowie stojąc w jej pobliżu. Zadowolona niebieska lokomotywa po odebraniu gwizdy wyjeżdża z portu i szybko jedzie w stronę stacji Knapford.

Póżniej stojąc na rozjeżdzie Tomek zauważa przejeżdżającego przez most Piotrusia. Postanawia podjechać do niego z gwizdą by ten mógł wypowiedzieć swoje życzenie. Długo jedzie jego śladem aż w końcu go dogania. Piotruś wypowiada swoje życzenie, a Tomek wyrusza w dalszą drogę. Następnie lokomotywa zauważa Henia. Postanawia do niego podjechać by ten mógł wypowiedzieć swoje życzenie. Tomek po dłuższym czasie dogania zieloną lokomotywę, a Henio wypowiada swoje życzenie. Zadowolony Tomek wyrusza w dalszą drogę i po pewnym czasie zauważą Kubę. Postanawia pojechać za nim by ten mógł wypowiedzieć swoje życzenie. Wkrótce Kuba i jadący za nim Tomek wjeżdżają na Gabrysiowe Wzgórze. Gdy niebieska lokomotywa wjeżdża na szczyt i zaczyna zjeżdżać ze wzgórza, zaczyna się ślizgać i nie może się zatrzymać. Gdy Tomkowi w końcu udaje się zatrzymać, gwiazda spada z wagonu, wylatuje w powietrze i uszkadzając się spada na tory. Tomek zatrzymuje się przed leżącą na torach gwiazdą i wypowiada życzenie. Prosi by ktoś przybył mu z pomocą. Życzenie się spełnia gdyż na ratunek przybywają mu Henio, Kuba i Piotruś.

Piotruś postanawia pilnować gwiazdy, Henio jedzie po robotników by ci ją naprawili, a Tomek i Kuba jadą poprosić o pomoc Kamusia. Gwiazda szybko zostaje naprawiona i trzy lokomotywy dumnie zawożą ją na stację Kanpford. Gdy gwiazda zostaje zawiesiona nad stacją i zaczyna świecić, wszyscy głośno wiwatują. Tomek przeprasza przyjaciół myśląc, że przez niego ich życzenia się nie spełniły. Henio, Kuba i Piotruś są jednak zadowoleni. Okazuje się, że życzyli sobie by wszyscy razem mogli podziwiać świecącą się gwiazdę.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy lokomotywy wieczorem jadą w stronę stacji Knapford widać, że lampy Henia i Kuby się nie świecą.
  • Tomek, Henio, Kuba i Piotruś twierdzą, że nigdy nie słyszeli o wielkiej gwieżdzie, ale pracowali oni na wyspie Sodor znacznie dłużej od Sylwka, który o niej słyszał.
  • Kuba mówi, że życzył sobie by wszyscy razem mogli podziwiać świecącą się gwiazdę, ale ten nie zdążył wypowiedzieć swojego życzenia, gdyż zdarzył się wypadek.
  • Tomek goniąc Piotrusia nie zatrzymuje się przed semaforem pokazującym czerwone światło.
  • W rzeczywistości gwizda po wylecieniu w powietrze nie pokonałaby tak dużej odległości.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Kuby, Piotrusia i Rózi.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria