FANDOM

-Szybko, Paweł jedzie! Schowajmy się, żeby nas nie znalazł! Zrobimy mu kawał! | Diesel

DisappearingDiesels58
Znikające Diesle
Znikające Diesle (ang. Disappearing Diesels) - jest czwartym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Na wyspie Sodor wiele lokomotyw spalinowych znanych jest z tendencji do sprawiania kłopotów. Paweł jednak jest inny. Jest przyjacielem wszystkich. Ma przyjaciół w porcie i w kamieniołomie. Paweł ciągle próbuje bezskutecznie zaprzyjaźnić się z Dieslem, który jednak nie jest zbyt przyjazny. Pewnego dnia Diesel przyjeżdża do maszynowni i proponuje zgromadzonym przyjaciołom aby zrobili Pawłowi kawał i schowali się przed nim. Paweł przyjeżdża do maszynowni i bezskutecznie szuka swoich przyjaciół. Gdy nie znajduje żadnego spalinowozu, zaczyna obawiać się, że ktoś sprawił, że wszystkie inne diesle zniknęły. Paweł opuszcza maszynownię i jedzie szukać przyjaciół w innym miejscu. Diesel i inne spalinowozy wyjeżdżają ze swoich kryjówek. Zbyszek, Trach i Ciach mówią Dieslowi, że posunęli się za daleko. Diesel się z tym jednak nie zgadza.

Paweł szuka innych spalinowozów. Jedzie do kamieniołomu pod niebieską górą, aby zapytać pracujące tam parowozy, czy nie widziały jakiegoś diesla. Rudik woła do niego, ale zaniepokojony Paweł go nie zauważa. Paweł jedzie szukać diesli w innym miejscu. Na stacji Knapford spotyka Tomka i pyta się go czy ten nie widział jakiegoś diesla. Tomek odpowiada mu, że widzi jego. Paweł tłumaczy mu, że szuka wszystkich innych diesli, które najprawdopodobniej zniknęły. Tomek nie wie co o tym myśleć.

Paweł przyjeżdża do portu. Pyta się Karolka czy nie widział Sylwka. Dźwig odpowiada mu, że Sylwek opuścił port pięć minut temu. Wtedy Sylwek wraca, a Paweł cieszy się na jego widok. W porcie pojawia się też Diesel, którego Paweł także zauważa. Diesel ucieka przed Pawłem, a ten zaczyna go gonić. Diesel ukrywa się za wagonami na złomowisku. Gdy Paweł tam przyjeżdża, pyta się Jasia, czy nie widział Diesla. Diesel odpowiada głosem Jasia, że nie. Paweł nie daje się jednak nabrać i znajduje Diesla. Zły spalinowóz znowu zaczyna przed nim uciekać. 

Diesel świetnie się bawi i chce ucieć przed Pawłem do kamieniołomu. Na głownej linii Diesel zatrzymuje się. Podjeżdża do niego Paweł i pyta się go, dlaczego chowa się na środku głównej linii. Diesel przyznaje, że się z nim drażnił i dodaje, że zatrzymał się, gdyż skończyło mu się paliwo. Paweł postanawia pomóc przyjacielowi. Zabiera go do najbliższej stacji benzynowej. Diesel nie wie czemu Paweł jest dla niego taki łaskawy. Nie dziękuje mu za pomoc, ale pyta się go dlaczego mu po tym wszystkim pomaga. Paweł radośnie opowiada mu, że robi to dlatego, że są przyjaciółmi. Wieczorem Paweł jest zachwycony, gdy zauważa w maszynowni wszystkie diesle. Chwilę póżniej zjawia się Diesel. Nie dziękuje Pawłowi za pomoc, ale posyła mu serdeczny uśmiech.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • W pierwszej cenie pokazującej kamieniołom pod niebieską górą, Radek porusza się po torach kolei normalnotorowej.
  • Na końcu odcinka, w jednej scenie, Zbyszkowi brakuje kół.
  • W tym odcinku w ogóle nie widać pracujących w maszynowni ludzi.
  • W jednej scenie brakuje betonowego bloku, na którym opiera się matalowa konstrukcja przed maszynownią.
  • Gdy Paweł wraca do maszynowni, twarze Normana i Zbyszka są nieożywione.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman, Sławek ma na imię Skałek, a Rudik ma na imię Rudek.

Galeria