FANDOM

-Wcale nie potrzebuję pomocy, zwłaszcza od takiego śmiesznego dźwigu jak ty! | Karolek

Kevin'sCrankyFriend45
Zrzędzący Przyjaciel Kamila
Zrzędzący Przyjaciel Kamila (ang. Kevin's Cranky Friend) - jest pierwszym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

W porcie trwa pracowity dzień. Karolek ma tak dużo pracy, że nie nadąża z przenoszeniem towarów. Tomek mówi o tym zawiadowcy, który wpada na pomysł jak pomóc Karolkowi. Dżwig stanowczo stwierdza, że nie potrzebuje pomocy, ale Pan Szyneczka go nie słucha i udaje się do warsztatu. Tam zawiadowca prosi Kamila by ten pomógł Karolkowi w pracy. Wiktor nie ma nic przeciwko temu. Kamil jest zachwycony, że w końcu będzie mógł poznać Karolka. Tomek zabiera Kamila do portu, gdzie mały dżwig od razu przedstawia się Karolkowi. Karolek od razu zapowiada, że nie potrzebuje pomocy i każe Kamilowi stać w miejscu. Kamil jest smutny, ale Sylwek mówi mu, że wkrótce przyzwyczai się do zachowania dużego dżwigu.

Nagle Karolek przypadkowo upuszcza na tory ciężkie rury. Kamil sprząta bałagan, ale Karolek jest niewdzięczny i staje się bardziej niegrzeczny niż kiedykolwiek. Znowu każe Kamilowi się nie ruszać. Następnie Karolek upuszcza na ziemię kilka klatek z kurczakami. Zwierzęta wychodzą z klatek i zaczynają biegać po całym porcie. Kamil zagania je z powrotem do klatek. Karolek jednak znowu nie okazuje wdzięcznośny i każe Kamilowi nie wtykać haka w nie swoje sprawy. 

Po pewnym czasie do portu przyjeżdża Tomek. Kamil mówi mu, że Karolek go nie lubi. Tomek i Sylwek starają się go pocieszyć mówiąc mu, że Karolek choć jest zrzędliwy, ma serce ze złota. Nagle Karolek upuszcza na ziemię beczkę, która zaczyna się toczyć w stronę morza. Kamil postanawia ją zatrzymać w wyniku czego sam wpada do morza. Na szczęście Karolek szybko go wyławia.  Wtedy do portu przyjeżdża zawiadowca. Widzi, że w porcie panuje bałagan i obwinia za wszystko Kamila. Chce go odesłać z powrotem do warsztatu. Zawstydzony Karolek przyznaje, że w porcie panuje bałagan przez niego, gdyż nie chciał skorzystać z pomocy. Pan Szyneczka pozwala Kamilowi zostać w porcie.

Gdy zawiadowca odjeżdża, Kamil mówi Karolkowi, że nie będzie mu przeszkadzał i będzie stał w miejscu. Karolek oznajmia jednak, że będzie potrzebował jego pomocy. Dwa dżwigi rozpoczynają wspólną pracę.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • To jest pierwszy odcinek, którego animacją zajęło się studio Arc Productions i pierwszy odcinek, którego reżyserem jest David Baas.
  • To jest pierwszy odcinek, którego narratorem w angielskiej i amerykańskiej wersji jest Mark Moraghan.

Niejasności

  • Silnik Kamila nie powinien działać po jego wpadnięciu do morza.
  • Gdy Pan Szyneczka odchodzi z portu, Henio znika.
  • Przez większość scen tego odcinka drabina prowadząca do kabiny Karolka znajduje się po jego złej stronie.
  • Henio i Kuba mają inne dźwięki gwizdków.
  • Kapusta nie powinna być przenoszona w sieci.
  • W tym odcinku okazuje się, że Kamil nie znał wcześniej Karolka, ale w odcinku Skrzypiący Karolek Kamil poprosił Tomka by ten pozdrowił od niego Karolka.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria